Короткий опис(реферат):
Проблема психологічної корекції тривожно-фобічних розладів у дітей молодшого шкільного віку є в даний час особливо актуальною, так як, досить часто батьки не звертають уваги на перші аспекти зародження невротичного стану або розладів у своїх дітей. Однак, якщо на ці ознаки вчасно не звернути увагу і не вжити відповідних заходів, ймовірність гармонійного розвитку дитини різко знижується. Невроз буде переслідувати дитину і в дорослому житті також.
Сьогодні, у зв'язку з соціальними, економічними і політичними потрясіннями питання тривожно-фобічних розладів набуває особливої важливості. Тривожно-фобічні розлади поширені серед всіх категорій населення, однак особливо гостро неблагополучні події сприймають діти, чия психіка ще не дозріла та не до кінця зміцніла.
Перший розділ присвячено вивченню теоретичних засад дослідження тривожно-фобічних розладів у дітей молодшого шкільного віку з вадами мовлення. У другому розділі було здійснено емпіричне дослідження тривожно-фобічних розладів у дітей молодшого шкільного віку з вадами мовлення. Третій розділ присвячено визначенню основних особливостей психологічної корекції тривожно-фобічних розладів у дітей молодшого шкільного віку з вадами мовлення.
Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в тому, що: досліджено індивідуально-психологічні особливості дітей молодшого шкільного віку, що мають психічні розлади при вадах мовлення; визначено основні особливості виникнення та перебігу тривожно-фобічних розладів у дітей молодшого шкільного віку із вадами мовлення в залежності від різноманітних факторів, серед яких внутрішньо-сімейні відносини, відносини з однолітками та ін; визначено специфіку та особливості психологічної корекції страхів дітей молодшого шкільного віку з вадами мовлення; здійснено емпіричне дослідження в результаті якого було доведено, що «страх» і «тривога» у дітей з тривожно-фобічними розладами мають специфічні клініко-психологічні особливості у порівнянні з умовно здоровими дітьми.
Суть розробки, основні результати:
Рой, Я. Г. Психокорекція тривожно-фобічних розладів у дітей молодшого шкільного віку з вадами молення: магістерська робота : 231 Соціальна робота / Я. Г. Рой ; керівник роботи Філіпович В. М. ; Національний університет «Чернігівська політехніка», кафедра креативних індустрій та соціальних інновацій. – Чернігів, 2020. – 75 с.