Короткий опис(реферат):
Хліб та хлібобулочні вироби це продукти повсякденного вжитку,
які для пересічного споживача мають дуже велике значення. Це зумовлено
національними особливостями України та рівнем добробуту населення.
Хлібопекарська промисловість є важливою складовою продовольчого
комплексу України, яка виробляє 6,9% продукції харчової промисловості.
На діяльність підприємств хлібопекарської галузі впливають чинники
зовнішнього cередовища: cпоживчий ринок, активна конкуренція,
платоспроможність населення, традиції споживання у регіонах. Внутрішнє
середовище характеризується частковим оновленням технологій та
модернізацією устаткування, позитивними тенденціями в оновленні
продукції, що пропонується ринку. Вагомий чинник ефективність
використання трудових ресурcів. Значний вплив справляє політична та
економічна ситуація в державі, зокрема на інвестиційну та інноваційну
активність підприємств. Особливістю хлібопекарської галузі України є те,
що вона представлена широкою мережею вітчизняних хлібозаводів і
пекарень, що забезпечують хлібом населення. В Україні зареєстровано 1747
підприємств з виробництва хлібобулочних виробів. Близько 80% продукції
хлібопекарської галузі виробляється великими промисловими
підприємствами. Решта продукції виробляється мініпекарнями та
пекарнями при супермаркетах. Останні дуже активно розвиваються в
останні роки. Потрібно відзначити наявність власної сировинної бази, що
може слугувати конкурентною перевагою для хлібопекарської галузі
України. В Україні працює близько 600 борошномельних підприємств, але
більшість з них не завантажено. Особливо зараз, коли виробництво
борошна поступово падає. За даними Державної служби статистики,
вітчизняні борошномельні підприємства у січні-жовтні 2015 року справили
1,64 млн. тонн борошна, що на 11,3% менше, ніж за аналогічний період
роком раніше. Якщо аналізувати причини падіння внутрішнього
виробництва борошна, то головної з них, на наш погляд, є зменшення
населення України. Через напружену політичну ситуацію у країні,
борошномельні підприємства втратили такі ринки збуту як АР Крим та
окремі райони Донецької та Луганської області. Відповідно до офіційної статиcтики, динаміка обсягів виробництва
хліба та хлібобулочних виробів в Україні має стійку тенденцію до
зниження. Останнім часом спостерігаються стрімкі темпи розвитку
національного ринку хлібобулочних напівфабрикатів. Практично кожен
великий виробник класичного хліба в Україні апробується у сегменті
«заморозки».
Таким способом виробники намагаються диверсифікувати
виробництво хліба за рахунок преміям - продукції з доданою вартістю.
Крім того, на ринку також присутні дрібні оператори, для яких
виробництво напівфабрикатів є основним видом діяльноcті. Збільшенню
обсягу цього ринку сприяє такий віднедавна популярний канал збуту, як
мережі супермаркетів.
Враховуючи, що в усіх регіонах попит на хліб та хлібобулочні вироби
задовольняється в повній мірі, є всі підстави зробити припущення про все
більше розширення тіньового ринку хліба, чому сприяють, на наш погляд,
конкурентні переваги виробників хліба, що оподатковуються за спрощеною
системою, адміністративне регулювання цін на хліб, що виробляється
промисловими хлібозаводами, та відсутність при їх збитковому
виробництві державної підтримки промислових виробників хліба.
Суть розробки, основні результати:
Пацюк, Є. В. Розробка проєкту хлібозаводу з установкою 3-х печей Г4-ХПН-25 для виробництва хлібобулочних та сухарних виробів : випускна кваліфікаційна робота : 181 «Харчові технології» / Є. В. Пацюк ; керівник роботи К. М. Іваненко ; НУ "Чернігівська політехніка", кафедра харчових технологій. – Чернігів, 2021. – 86 с.