Короткий опис(реферат):
В Україні проблема соціалізації дітей з особливими потребами привертає дедалі більшу увагу дослідників. Завданням виховання дитини з порушенням розвитку є її інтеграція в життя та створення умов для компенсації її нестачі будь- яким іншим шляхом. Загалом у літературі визначення соціалізації розглядаються як процес діалектичної взаємодії індивіда з соціальним середовищем, у ході якого, з одного боку, реалізуються закладені в людині природні психобіологічні задатки, а з іншого – суспільство за допомогою виховання, освіти, залучення індивіда до культури трансформує їх у соціально значущі властивості людської особистості за найактивнішої участі самої людини.
Перший розділ присвячено теоретико- методологічному аналізу пoняття соціалізації особистості у науковій літературі, розглядено специфіку процесу соціалізації в підлітковому віці, теоретично досліджено психологічні особливості підлітків та молоді з особливими потребами. В другому розділі роботи досліджено особливості соціалізації підлітків з психофізичними порушеннями.В третьому розділі запропоновано програму оптимізації соціалізації для підлітків та молоді з особливими потребами.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: здiйcнено тeopeтичний aнaлiз проблеми соціалізації особистості у науковій літературі, проаналізовано особливості соціалізації в підлітковому віці, проаналізовано психологічні особливості підлітків та молоді з особливими потребами, досліджено особливості соціалізації підлітків з психофізичними порушеннями; розроблено програму оптимізації соціалізації для підлітків та молоді з особливими потребами.
Суть розробки, основні результати:
Шуть, О. Р. Особливості соціалізації підлітків та молоді з особливими потребами : випускна кваліфікаційна робота : 231 "Соціальна робота" / О. Р. Шуть ; керівник роботи В. М. Філіпович ; НУ "Чернігівська політехніка", кафедра креативних індустрій та соціальних інновацій. – Чернігів, 2021. – 88 с.